Gemma Clofent, Valls 1966

CIMIR

SOLARS
Aquest projecte tracta sobre la deriva, sobre la impossibilitat de la centralitat de sentit.
Imatges construides per acumulació d’un espai limit, perifèric, un solar sense ús
Panoràmiques de gran format, espais limit sense funció, intervals. Espais balders,
escenografies del buit. Pantalles de visió Paisatges per transitar a la deriva. Imatges
reconstruïdes a partir de l’acumulació i reiteració en el mateix espai..Escenari revisitat i
construit per acumulació . Refer la imatge i saturar-la amb posteriors intervencions.
Aquesta aparent trivialitat de la imatge com a pantalla de visió relenteix la mirada que la transita a la deriva en busca de focus, de sentit.

CONTRACTE TEMPORAL
Sèrie de sis fotografíes realitzades en un periode acotat de temps ( 6 mesos) en un espai
de treball. Per construir cada imatge retornar a l’escena i revisitar-la, reconstruir la
mateixa imatge a partir de la imatge anterior. El binomi repetició-variació que es
produeix tant en els elements de dins l’escena com en les variacions en la col.locació de
la càmera provoca inestabilitat en la imatge. D’aquesta manera es tensionen els
intervals, les elisions entre les imatges, el sentit llisca a l’espai exterior. Les imatges no
són sino fragments que remeten a les altres, i entre elles no es construeix cap fil narratiu.
De fet es tracta d’un desplegament temporal dels retorns acumulats.

Contracte temporal, 2005 (sèrie 6 fotografies) 120 x 90 cm.
MUSEU DE LA VIDA RURAL

SOTA EL PONT
La invenció del paisatge va ser un treball específic. Volia construir escenes de paisatge d’un espai marginal i majoritariament no transitat de l’entorn de Valls. Un espai residual ,
tradicionalment espai deixalla, que queda immers dins la ciutat però que és desconegut i
inhospit, espai residual . El plantejament va ser baixar als torrents, recorrer l’espai i
enfrontar-s’hi per reconstruir escenes. El resultat imatges de gran format, escenes per a
la visió tensionant entre dos pols, escenografies, tòpics paisatgistics i la marginalitat de
l’espai. En el recorregut per la imatge s’hi descobreixen elements de restes, deixalles que
trasbalsen l’aparent inoqüitat de la imatge, la tensionen. Alhora s’hi afegia un altre
aspecte, el binomi conegut- desconegut, l’entorn resulta familiar i alhora ens falten
elements per identificar-lo.
Projecte sobre la construcció de paisatges, en el projecte sota el pont espais no
transitats, inhospits convertits en escenes. Sobre la construcció de paisatge i sobre el seu
qüestionament.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s